marți, 6 iulie 2010

Problema lui Einstein

Multi dintre cei care ma cunosc stiu ca imi plac probelemele de logica. De fiecare data cand sunt in fata computerului e deschis intr-un colt un site cu probleme de logica. :) Odata ce am inceput blogul am inceput sa ma si gandesc la subiecte pentru el. Si ieri mi-a venit ideea sa pun o problema de logica pe care am tot incercat sa o rezolv cand eram mai mic si m-am lasat usor... Acum ca am gasit-o din nou , nu ma mai las pana nu o rezolv. Problema e inventata de Einstein care a si afirmat ca "98% din populatia globului nu este in stare sa gaseasca rezolvarea". M-a batut un gand sa ma uit la rezolvare dar satisfactia nu ar mai fi fost aceeasi. Asa ca va las si pe voi sa va bateti putin capul si sa vad cat va ia sa o rezolvati.:)

Uite problema :
Sunt cinci case diferite, de alta culoare. In fiecare casa locuieste o persoana de alta nationalitate, care prefera propria sa bautura,diferita de a celorlalti.
Fiecare om are pe langa el un animal distinct si fumeaza o marca distincta de
tigari.


Se dau urmatoarele:

1. Englezul locuieste in casa rosie.
2 Suedezul are un caine.
3. Danezul bea cu placere ceai.
4. Casa verde se afla in stanga casei albe.
5. Persoana din casa verde bea cafea.
6. Persoana care fumeaza Pall Mall are o pasare.
7. Persoana din casa galbena fumeaza Dunhill.
8. Persoana din casa din mijloc bea lapte.
9. Norvegianul locuieste in prima casa.
10.Fumatorul de Blend locuieste langa cel care are o pisica.
11.Locatarul care are un cal locuieste langa cel care fumeaza Dunhill.
12.Fumatorul de Blue Master bea bere.
13.Germanul fumeaza Prince.
14.Norvegianul locuieste langa casa albastra.
15.Fumatorul de Blend are un vecin care bea doar apa.


Cine are acvariul cu pesti?


Poate nu ati auzit de el dar va propun sa-l incercati. Si puteti posta chiar si alte probleme care vi se par bune. :) Ca sa va incurajez ganditi-va ca ati putea fi printre cei 2% care ati rezolvat problema marelui filozov Albert Einstein . :)
Succes !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu